Menu

3000 Yıllık mucize


“Felyevme nünecciyke bibedenike.”

Yûnus Sûresi 92

“Boğulan Firavun’a der: ‘Bu gün senin boğulan cesedine necat (kurtuluş) verecegim.” (Sözler, S. 402)

“Tâ ki, senden geridekilere bir ibret olasin.. Ve süphe yok ki, insanlardan birçoklari bizim âyetlerimizden (delillerimizden) gafillerdir .” (Ö. Nasuhi Bilmen, Kur’an-i Kerim Meâli, Yûnus S., S. 1425)


Bu İngiltere’de British Muzeum’de bulunan bir insan cesedidir. Sözkonusu müzenin “Mumyalar Bölümü” ndeki bir cam fanus içinde teshir edilen cesed, 3000 yil önceki bir insana ait olmasina ragmen etleri ve derisi dökülmemis vaziyetteydi. İngiliz Arastirma Grubu tarafindan Kizildeniz civarındaki kızgın kumların altından çıkartılarak ülkelerine getirilen bu cesedi benzersiz kilan özellik ise, mumyalanmamis durumda olusuydu. Acaba ilaçlanmis mumyalar bile çürürken, hiç korunmamis (iç organlari alinmamis ve ilaçlanmamis) bir cesedin 30 asir boyunca sapasaglam kalmasinin hikmeti nedir?” Bu cesetin Hz. Musa’yı(a.s.) ve kavmini öldürmek üzere Kızıldeniz’e kadar kovalayan Firavun’un (Misir Krali 2. Ramses olduğu sanılıyor) Kızıldeniz’de boğulduğu zamanki cesedi olduğu ifade edilmektedir. Mucize eseri ortadan ikiye ayrılan Kızıldenizden Hz. Musa ve kavmi geçince Firavun sulara gömülmüş ve Allah ibret olarak onun cesedini çürütmemiştir.

Yûnus Sûresinin 90 ve 91. âyetleri bu hâdiseyi söyle anlatiyor: “Israilogullarini denizden geçirdik. Firavun ve askerleri, haksizlik ve düsmanlikla artlarina düstüler. Firavun tam bogulacagi sirada, ‘Inandim ki israilogullarinin imân ettiginden (yani Allah’tan) baska bir ilâh yokmus. Artik ben de müslümanlardanim’ dedi.”

Fakat Cenab-i Hak firavunun imânini kabul etmemis ve ona Cebrail (A.S.) vasitasi ile söyle hitap buyurmustur: “Ona, ‘simdi mi imân ediyorsun?’ dendi. ‘Halbuki daha önce baskaldirmis ve bozgunculuk etmistin.” Ayni sûrenin 92. âyetinde ise, söyle buyurulmaktadir: “Felyevme nünecciyke bibedenike. ”

ZAFER’in “ÜÇBIN YILLIK MUCIZE” yazisi, Türk okuyuculari arasinda gerçekten takdir uyandirmisti. Çünkü konu, sadece bir arastirma gõzüyle ele alinmamis, âyet ve tefsirler açisindan da incelenmisti. Meselâ 1144 yilinda vefat eden Zemahserî, Yûnus Sûresinin sözkonusu âyetinin tefsirini, kendisinden 8 asir sonra bulunacak olan cesedi âdeta görür gibi yapiyordu:

“Seni, deniz kenarinda bir köseye atacagiz. Cesedini tam, noksansiz ve bozulmamis halde, ciplak ve elbisesiz olarak, senden asirlar sonra geleceklere bir ibret olmak üzere koruyacagiz” (Kessaf Tefsiri, Cilt 2, S. 251/252)

Ayet ve tefsirlerde, Firavun’a ait cesedin tam ve noksansiz oldugunun bildirilmesi, onun mumyalanmamis durumuna isarettir. Ve bulunan cesed, tefsirdeki gibi çiplak ve elbisesiz olup, derisi dahi dökulmeyecek sekilde korunmustur.

kaynak: Zafer dergisi, Sayi 200, 1993

FİRAVUN 2. RAMSES




Son 50 Yorum
  1. Sumeyye aras
  2. Melek gürler
  3. Adana
  4. hüseyin ortaç
  5. KEMAL HACITAHİROĞULLARI
  6. Abdulhakim
  7. Anonim
    • Anonim
    • İbrahim
  8. Süleyman gökçe
  9. Süleyman gökçe
  10. EFSUNGÜLŞEN
  11. Korelo
  12. Korelo
  13. Bilimci
  14. Ridvan kaya
  15. Anonim
  16. Sek
  17. İzan
  18. murat uyar
  19. Anonim
  20. GRİ LADY
  21. Ahmet
  22. Ekrem yuce
  23. Servet
    • eminekurtukgu
  24. recep
  25. Atilla Yeşilçimen
    • Anonim
  26. Ali Kürşat Budan
  27. Temel Aygün
  28. ilhan
    • süreyya
    • Anonim
    • birisi
  29. Deniz Karagülle
  30. Tamer Sermenli
  31. Mehmet Kaçmaz
  32. Demir Salih Ertaş
  33. Erol Emmi Okul Servisleri
  34. Fikri Aktan

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.